Kisah Aku Bertemu Dia

 
Well, aku bukanlah seorang retissss pun nak share benda ni..tapi disebabkan aku rasa lebih baik share dalam blog daripada share dengan kawan-kawan sendiri yang mana aku tahu akan tersebar juga so baik share sekaligus dalam ni..haha

Kisah aku dengan Ariff bukanlah suatu benda yang dirancang..semua Tuhan dah aturkan..aku pun tak tahu inilah perancangan Tuhan temukan aku dengan dia..Alhamdulillah, sepanjang perhubungan kami (dah masuk 1 tahun 2 bulan kot) tak pernah lagi berlaku kecurangan..hahaha..nauzubillah..mintak-minta jangan.. :')

Diikutkan kisah asal, ianya bermula begini............................................................

Sebelum aku masuk universiti, aku sebenarnya dapat 2 tawaran masuk U..ukm dan usm..ukm aku dapat kos (sains sosial psikologi) dan usm aku dapat kos (pengurusan)..so aku minta pendapat cikgu2, buat solat sunat nak mnta petunjuk mana lagi elok untuk aku, so tak sampai berapa hari aku pun dah buat keputusan muktamad nak masuk USM..tap sebenarnya dalam hati kemain nak masuk UKM..sebab aku minat kos tu haaa...

Rupanya, benda yang sama terjadi dekat Ariff yang nun jauh duduk Kelantan...masa ni masing-masing tak kenal lagi..yelah, belum masuk U lagi kan..hehe..Ariff pun dapat 2 tawaran masuk U..ukm dan usm..hahaha..ini bukan tipu okey..mungkin kebetulan kot..ukm dia dapat kos (sains sosial psikologi) dan usm dia dapat kos (pengurusan)..owkeyyy, mesti korang ingat dia saja nak buat sama dengan aku kan..haha..by da way, masa aku tanya soalan ni kat dia aku tak cerita lagi pasal aku dapat 2 tawaran tu, aku saja dengar sampai habis then baru aku cerita kat dia..haha..

Bila dah masuk kat USM, aku pun bersemangat kental nak belajar elok2..yelah, kos aku bukan senang..apatah lagi aku ni budak sastera tetiba ambil bahagian perkaunan bagai..haaaa..ambik..then satu hari ni, masa tengah bisy nak cari kawan-kawan untuk masuk ke kelas masing-masing (masa tu kami kena masuk kelas ikut abjad nama) so aku pun dapat sekelas dengan dia..actually masa tu tak pernah tengok lagi budak ni..hahaha

Ada satu malam tu, kawan sekos dengan aku "nina" bagi fb aku kat "ariff"..sebab dia tak da kawan nak masuk kelas sesama sebab budak melayu memang boleh dikira dengan jari..haha..tak ka psiko..eshhh..then aku pun approved request nak jadi friend sebab nina dah pesan yang ariff ni kawan sekelas kami jugak..so chat lah malam tu dia tanya pasal kelas, tapi aku no feeling lagi masa tu sebab ariff ni jenis yang tak mesra sangat macam lelaki-lelaki lain..then, hari esok dan esok dan esok tak pernah dah chat..sampailah satu hari ni..jeng jeng jeng...............................................................

Masa tu dalam kelas business communication, group aku perlukan sorang lagi member, eh tetiba pulak tengok dia tengah cari group then "mira" pun panggil dia jadi group member kami..aku masa ni tak feeling lagi..mak oiii..bila nak feeling ni..haha..yelah, sesiapa yang first time tengok muka ariff memang takkan cakap dia ni mat jiwang (sebab muka dia macam abang-abang polis yang garang)..hahaha..then kami semua bertukar-tukar nombor telefon..

Maka, terjadilah perhubungan bermula menjadi kawan..kahkah..siap bagi buku lagi..dia suruh baca sampai habis, tapi dah dekat setahun kitaorang tak habis baca jugak..hahaha..nampak tak cara dia disitu..sebab aku ni bukan jenis yang baca buku-buku novel, motivasi..hahaha..tak tak..aku akan dibuai mimpi..masa dapat buku tu, roomate aku a.k.a kira kakak sendiri dah kak mira, ada cakap selalunya orang dapat hadiah ni akan jadi ehemmm tau..aku pun cakap, eh tak, kitaorang kawan ja..hahaha..

Then, aku pun lupa dah macam mana kami declared dan still sekarang ni kami masih bersama-sama lagi walaupun banyak sangat dugaan wehhh..ni pun dah dekat-dekat nak rancang bina masjid, mudah-mudahan Tuhan permudahkan semuanya, doakan kami berdua ya, inshaAllah nak menghalalkan benda yang sepatutnya dihalalkan..BILA?? DI MANA?? itu semua masih dalam perbincangan..kita merancang Tuhan menentukan..yang penting study dulu elok-elok..benda baik ni akan di share jugak kat semua orang yang mengenali diri ini dan ariff..
 
tudung aku biut..arghhhhhh -.-'
sekian terima kasih sudi baca :')
Copyright © Nonita Fabric | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in