kenangan terindah 1


alhamdulillah..bahagia..gembira..sedih dan terharu pun ada jugak ni..percutian kali ini memang the best ever sepanjang hayat..terlebih dahulu nak ucapkan terima kasih yang teramat sangat kepada keluarga Aisyah di Kelantan kerana sepanjang percutian ku di sana keluarga dia memang sangat-sangat menjaga dan caring dengan aku..terharu Ya Allah..dapat "mak" semenanjung dan "ayah" semenanjung..abang-abang, kakak-kakak ipar dan adik Aisyah memang sporting, peramah dan hmmmm...tiada perkataan yang mampu aku ungkapkan perasaan gembira ini..^_^

aku nak share lah sedikit gambar-gambar aku semasa berada di Kelantan..dari hari pertama hinggalah hari nak balik Usm tu Aisyah selalu bawa jalan-jalan..hahaha..i like..loppp u Aisyah..^_^

 
pukul 8 pagi di pasar pagi Tanah Merah

 
waktu petang di rumah mak cik Aisyah, padi sawah yang sangat cantik
dan honestly aku baru first time nampak sawah padi T-T
snap snap..hihihi..

 
this is "tapai"..yang dibungkus dengan daun pokok getah
nyam nyam !!

  
hari pertama aku bercuti, Aisyah, mak dan kak era bawa pergi Rantau Panjang
yeayyy..kalau di Sabah aku selalu dengar nama tempat ini, akhirnya aku berjaya pijakkan kaki ^_^

 
pasar Rantau Panjang yang sangat panas..huhuhu
muka pun sunburn T-T

  
tengah tunggu kak era order sup celup, Aisyah pun snapkan gambar sebagai kenangan
terima kasih Aisyah :')

 
sehari suntuk berjalan, pada waktu malamnya Aisyah bawa pergi menjual burger di
Wakaf Bharu..hehehe..muka kepanasan apabila berada dekat dengan kuali..lalalala

  
Aisyah suruh try letak mayonis atas burger..amacam??lepas ini boleh buat burger lah kan..hihi

  
tadaaaa !! comelnyaaaaa burger ni ^^

 
hari seterusnya, kami ke Muzium Negeri Kelantan..hihihi

 
Aisyah, kak Era yang cun ! dan ehemmm.. aku ^_^

  
patung yang unik..cantik ! di letakkan dalam bilik berkaca ^^

 
baju tradisional Kelantan dan tarian tradisional mereka

 
this is Rebana, alat muzik tradisional Kelantan

  
kereta yang dijaga dengan elok, tak buruk pun kannnn : p

  
hari seterusnya, bershopping di KB Mall..
Aisyah, Hashim, Ariff dan Izzat

 
with Izzat..hihihi..budak hensem dan manja ^^

 
im at Tumpat..lepas naik "angsa"..muka pun merah dan sunburn T-T

  
this is what we call, "angsa"..hehehe

  
at Taman Tengku Anis..okey okey..muka yang terlalu penat seharian berjalan..huhuhu

 
this is my "mak" semenanjung..nama dia Fauziah..
sangat peramah, penyayang..rindu kat mak T-T
sebak bila pagi tu nak tinggalkan diorang...huhu

  
hadiah dari "mak yah"..terima kasih mak !! :')
sepasang telekung ^^

special thanks to Aisya's family sebab sudi bawa aku jalan-jalan di Kelantan..
negeri pemain bola sepak fevret aku..hehehe
aku hanya mampu mendoakan agar family diorang sentiasa happy, happening dan bahagia..
inilah kenangan terindah aku di Kelantan
dan yang paling penting aku dapat mengenal erti kekeluargaan dan dah faham, pandai cakap kelantan..

KELANTAN, lain kali ada rezeki aku datang lagi..byeeeeee :')








Copyright © Nonita Fabric | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in