bicara hati nita part 1

 
semakin meningkat dewasa ni semakin banyak dugaan dan cabaran..ya Allah, tabahkanlah hatiku untuk
teruskan kehidupan..pengalaman mendewasakan kita..mungkin cabaran-cabaran yang dihadapi adalah suatu tangga yang perlu kita jejak satu-persatu untuk sampai ke destinasi yang dituju..

masih ku ingat lagi, ujian Tuhan yang paling berat ku rasakan apabila aku tercicir daripada mendapat tawaran ke matrikulasi..sangat berat..yelah, aku kan budak SBP, patutnya tempat yang harus dituju ialah matrikulasi..sedih..tapi INGAT, Tuhan tidak akan menguji hambaNya dengan ujian yang diluar batas kemampuan hambaNya..

if u want to see a rainbow, u will face the rain first..kata-kata inilah yang betul-betul buat aku masih kuat dan bersemangat meneruskan kehidupan..segala kepahitan sebenarnya terdapat suatu kemanisan di penghujungnya..yaaa..teramat manis..!! terima kasih ya Allah..

mungkin readers tengah berfikir, kenapa aku layan perasaan time-time macam ni kan..sebenarnya, aku nak share something dengan semua..yang tak mahu teruskan bacaan, boleh tutup blog ini, yang mahu teruskan bacaan, terima kasih aku ucapkan..mungkin cerita yang bakal aku share dengan korang ni akan memberi sedikit pengajaran..walaupun sedikit, berbaloi jugakkan..

aku mulakan dengan kehidupanku sebagai budak tingkatan 1 di sekolah berasrama penuh..macam mana aku boleh dapat masuk sekolah ni??fuhh yooo..kira hebat jugaklah orang cakap bila dapat masuk sekolah SBP ni..betul wehh..tapi aku langsung tak rasa hebat pun..huhuhu..T-T

KENAPA??MENGAPA??okey..aku tak rasa hebat pun bila berada di sekolah tu sebab aku tak boleh bawa @ study ditempat yang ramai orang..aku kena study seorang diri..tak mahu dengar bising-bising..tapi biasalah, duduk asrama ni semua benda boleh jadi..dengan bisingnya..bisy nya..macam-macam ada..huhuhu..

dulu, masa sekolah rendah aku duduk rumah..kain baju semua mak yang basuh..hihihi..seyesly, duduk rumah memang best..memanglah bestkan..!!sekurang-kurangnya, ada yang pantau bila aku study atau tak..aku main atau study..huhuhu..bila duduk asrama, aku rasa macam bebas sikit..haaa..disitulah aku mula malas study..tekanan..banyak benda yang kena fikir..haihhh..kecil-kecil dah buat otak serabut..kannn..bukan apa, kalau duduk asrama ni aku kena beratur mandi, makan, gosok baju, sampaikan nak basuh baju pun kadang-kadang tunggu giliran..siapalah yang tak stress!!

then, mesti tidur lambat..sebab pukul 8 malam hingga pukul 10 malam ada PREP..apa itu PREP ??
maksudnya persediaan entah apa..lupa..hihihi..kenalah study masa itu jugak..tapi masalahnya bising..argghhh..mungkin aku memang ditakdirkan tak boleh jumpa ramai orang..huhu..haaa..start time inilah aku akan bergosip-gosip dengan kawan-kawan yang lain..malas punya pasal..hahaha..

bila dah balik lambat kena pulak bangun awal..pergi siap-siap ke sekolah esoknya..eeeee..macam itulah kehidupanku selama 5 tahun dulu..bila masuk kelas mengantuk..balik kelas lapar..hahaha..tapi, masa memang berlalu sangatlah cepat, sampaikan aku tak sedar rupanya aku nak SPM dah..cerita PMR tak payahlah sebab nak cerita nanti jadi panjang..

BERSAMBUNG..

 

 

Copyright © Nonita Fabric | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in