Tuhan tahu apa yang terbaik

 

aku bukan lemah tanpa cinta
hanya tidak mampu sendiri tanpanya
biarkan aku menangis kerna derita
dia hadir mengungkapkan rindu
mengajarkan aku erti cinta
namun semua tidak seindah ku sangka
dialah yang aku inginkan
dia cina yang aku dambakan
namun semua hanya tinggal mimpi
terpisahnya cinta
aku harus melupakannya
aku harus memadam rasa
namun hati tidak pernah mampu meleas kau pergi

(lagu dejavu by shila hamzah)

alhamdulillah, hidup single tak semestinya tak best..sebenarnya lebih baik daripada hidup bercouple..
because i can use all of my time for my friend and lebih berusaha untuk jadi matang..

bukan gimik semata-mata ataupun cuma untuk menenangkan hati yang tengah 
lara, tapi serius memang benda ni lebih mematangkan saya untuk lebih berhati-hati menyerahkan
hati yang serba lembut ini kepada kaum adam..

perpisahan yang dilakukan semua kerana Allah SWT..ada jodoh tak ke mana..yea dakk??
hehehehe

Tuhan tahu apa yang terbaik bila hambaNya minta sesuatu daripada Dia..betul..sangat betul..
and benda ni lebih mengajar saya untuk lebih mendekatkan diri kepada Allah than our love..
(im sorry if anyone terasa but this entry cuma nak share ngan readers yang Tuhan tu Maha Mengetahui..)
 
and benda ni jugak telah banyak mengajar saya untuk lebih ikhlas buat something
bukan semata-mata untuk our boyfriend atau girlfriend..
seriously, kalau tak percaya try lah..ehh2x..yang tengah couple tu just go on..
minta doa dengan Tuhan mana jalan yang terbaek..if Allah want us to break means ada hikmah
disebalik semua tu..Dia sayang kita..percayalah..
 
dulu saya pun macam orang lain jugak, susah sangat nak berpisah..tapi bila hati kita
Allah yang bagi petunjuk, memang hati tak sakit..believe me..
 
Tuhan tolong lembutkan hati dia
untuk terimaku seadanya
kerna ku tak sanggup kerana ku tak mampu
hidup tanpa dia di sisi ku
 
Tuhan aku tahu banyak dosaku
hanya ingatkan Mu kala dukaku
namun hanya kamu
yang mampu membuka pintu hatinya untuk cintaku
 
(OMBAK RINDU by hafiz n adira)
 
Ku menatap dalam kelam
Tiada yang bisa ku lihat
Selain hanya nama-Mu ya Allah

Esok ataukah nanti
Ampuni semua salahku
Lindungi aku dari segala fitnah


Kau tempatku meminta
Kau beriku bahagia
Jadikan aku selamanya
Hamba-Mu yang slalu bertakwa
 
Ampuniku ya Allah
Yang sering melupakan-Mu

(padaMu aku bersujud by afgan)




 im trying to be the good muslimah..insyaAllah :')


                                                                                                The penaip blog,
                                                                                                Nita Asnita


 

Copyright © Nonita Fabric | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in