kenapa saya hanya memendam rasa itu !

  
nafasku bermulanya langkahku
menghembus kata dari hatiku
dimana takdir ini
menyatu kau dan dia
dalam hati yang mencari cinta
usah kau tangisi perpisahan
aku merasai cinta
aku kau dia
bahagia rasa
bersatu dalam cinta yang membara
biar sakitku kerna cinta
ternyata untuk yang sempurna
erat jua rasa bersatu
walau ku sedar akan menghilang
dimana takdir ini memisah kau dan aku
hanya cinta kekal yang kuharapkan 
 
                                                                                                 lagu aku kau dan dia by shila amzah
 

yeahh !! couple halal ba'da nikah..
alhamdulillah, masih dikuatkan hati ini untuk terus melimpahi cinta suci kepada Ilahi..
walaupun sebenarnya kadang-kadang hati tergoda melihat pelbagai dugaan dunia..
yes..kita hanya manusia biasa yang tidak lari dari membuat sebarang kesilapan..
namun, melalui kesilapan lalu InsyaAllah hati ini lebih dikuatkan dalam menempuh cabaran sebegini..

"Ya Allah, sesungguhnya aku mencintai dia hanya kerana dia ciptaanmu yang melembutkan 
hatiku untuk menyayanginya.. jauhkanlah aku dan dia dari perkara yang tidak baik..sekiranya telah
kau takdirkan dia untukku, satukanlah hati kami suatu hari nanti atas nama cinta Mu ya Allah..
dan sekiranya dia bukan tercipta untukku, maka kau jauhkanlah hati kami dari perasaan
kecewa dan kuatkanlah hati kami untuk menerima takdir Mu"

perasaan yang terpendam bukan sengaja tidak diluahkan, tetapi aku menanti suatu masa yang 
"halal" untuk menyatakan perasaan tersebut..aku perlu memperbaiki diri ini sebelum
naik ke satu "stage" yang lebih serius..yess..yang lebih serius..
maaf ku pohon darimu wahai sang Adam..

dan kuharapkan segala kekurangan yang ada pada diri ini mampu diterima sebaik-baiknya oleh 
yang sedang "memegang tulang rusukku" sebelum hati ini diserahkan sebaiknya :')

 Betapa sukarnya menyusun bicara
Meluahkan rasa menuturkan sayang
Kasih yang terlimpah hanya sekadar tingkah
Cuma ungkapan kebisuan yang
melindungkan kalimah rahsia

Masih kubiarkan waktu
Melarikan lafaz kasihku padamu

Mengapakah sukar menyusun bicara
Meluahkan rasa menuturkan sayang
Kasih yang terlimpah hanyalah sekadar tingkah
Cumalah ungkapan bisu kalimah rahsia

Apakah yang hilang andai dilisankan
Bait penghargaan penuh kejujuran
Tak mungkin terlihat cinta yang merona
Jika hanya renungan mata yang bersuara
Bukan tutur kata

Tiada lagi ertinya pengucapan
Andai akhir nafas di hujung helaan
Sebelum mata rapat terpejam
Usah biar kehilangan
Menggantikan lafaz yang tersimpan

                                                                                              lagu : lafaz yang tersimpan by UNIC
                                                                                     dari hati ke hati,
                                                                                   CikMissNita

Copyright © Nonita Fabric | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in