Nita di Kuala Kangsar, Perak

 
Yuhuuuuuuu...jangan bosan weh baca blog aku..aku memang suka berjalan..memang hobi..hehehe..Trip kali ni pulak ke Kuala Kangsar Perak..kali ini nak niat nak pergilah lawat-lawat Bandar DiRaja ni..sebab ramai kawan-kawan Perak aku yang selalu cerita pasal negeri diorang..aku pun apa lagi, merancang dengan Mr.A nak jalan ke sana..hehehe..lagipun, secara kebetulan hari itu kawan-kawan aku ajak berjalan-jalan ke Perak, tapi masa tu aku memang tak ada mood nak jalan atau tidak..last last, ajak my MR. A sama..my Mr. A pun sama hobi dengan aku, so, we have fun together berjalan-jalan cuci mata..

Tempat yang kami lawati ialah Galeri Istana Sultan Azlan Shah..tangkap gambar dengan shirah ngan ziqah..then, berpisah dengan diorang sebab diorang nak makan laksa kat kuala sepetang tak silap..selepas itu, kami ke Bukit Larut cari makan..then balik Usm semula..

Harga tiket nak masuk muzium ni RM2 sahaja..tapi dalam muzium tak boleh nak tangkap-tangkap gambar..hmmmm..rugi rugi..T-T..dalam muzim ni memang best..harta benda yang kaum kerabat raja pakai semua ada uolzzz..datanglah..bila masuk dalam muzium ni, seolah-olah macam korang di alam Melayu zaman dahulu..hihi..siap ada lagu tradisional lagi sebagai lagu latar..boleh ja kalau nak menari dalam tu..kahkah ^^,

Di bawah ini hanyalah gambar sekitar luar Muzium tersebut..dah luar cantik, masuk dalam lagi cantik..hehehe..daripada korang pergi tengok konsert bagai tu, baik korang masuk muzium ni..dapat jugak tambah pengetahuan..kehkeh

 
Get Ready untuk bertolak..hihihi

 
Penat ni, sampai takdapat nak senyum ayu..kehkeh

 
Luar muzium

 
Bangunan muzium bahagian kereta-kereta, kuda, kapal, beca dan sebagainya bagi kaum di raja..

 
Tak sabar nak masuk dalam..jangan lupa buka kasut/ selipar..hehe

 
Sebelah kolam bunga..erkk??

 
Yeayyyy...tiket murah tiket murah..

 
Kawasan taman yang sangat cantik dan dijaga baik

 
muzium kereta kaum di raja

 
Hehehe..okey okey..nak balik dah...capek dong !

p/s : pssssttt...pergi dan balik muka tetap tak berminyak..hehehe..nak tahu rahsia? saya pakai bedak silky girl..yuhuuuu...

bye, thanks for reading !
Copyright © Nonita Fabric | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in