Nita di Zoo Taiping Perak

 
Woiipppp..Minggu lepas aku ada melancong sedikit ke negeri jiran..huahua..Perak Darul Ridzuan..Teringin sangat nak masuk zoo tengok haiwan-haiwan yang susah nak nampak tepi-tepi jalan, so, my Mr. A dengan baiknya membawa aku berjalan-jalan ke sana..hihihi

Kalau dari Pulau Pinang ke Perak mengambil masa dalam 2 jam macam tu..Sediakan duit untuk bayar tol lebih kurang RM15..hahaha..Bayaran masuk ke Zoo Taiping Perak (Night Safari) RM 12 untuk dewasa dan kanak-kanak, aku lupa..^^, Kalau nak masuk waktu malam pulak, zoo ni dinamakan Night Safari sebab ada haiwan-haiwan yang tidur waktu siang dan bangun waktu malam untuk bersuka ria..kehkeh..harga tiket RM16 yer..mahal..*juling mata*

Syarat masuk, mesti bawa kamera, sebab haiwan-haiwan tu banyak yang suka tangkap gambar siap pose bagai..hahaha..tak boleh bagi makan kat haiwan tu uollzz..dan dalam tu ada kereta api..bukan kereta api betul-betul pun..kereta-kereta untuk membawa pelawat round satu zoo..selalunya penuh..hehehe
 
Seriously, bila korang masuk dalam zoo ni aku yakin mesti ada yang akan cakap "eh, rupanya nama binatang ni bla bla bla"...hahaha..dan "eeeee...takutnya"..hahaha..masuk dalam zoo ni sangat-sangat fun..enjoy..

Dibawah ni sedikit gambar sebagai santapan uollzz..bukan semua haiwan aku dapat tangkap gambar, takut tak muat memori handphone..ni tak masuk burung kasuari, burung itu ini, zirafah, dan banyak lagi..just nak promote, datanglah zoo Taiping ni wehhh..cantik sangat-sangat dan aku yakin mesti ada yang jakun bila tengok haiwan-haiwan yang hanya boleh dilihat dari TV ja.. : P
 
 
Selamat Datang ke Hutan Hujan Malaysia
 
  
Rusa kot..kahkah

 
Kancil
 
 
Beruang
 
 
Singa
 
  
Buaya 

 
Anak-anak Spesies Orang Utan
 
 
Monyet (tapi ada nama dia tu..aku lupa jugak)
 
Ular

 
 Kawasan penempatan ikan ikan secantik dunia..kehkeh

 
"Saya Suka Tengok Ikan"..hahaha..gediksss

 
Dapat jugak jumpa haiwan comel ni..hehehe
 
  
Singaaaaaaa..hahaha..masa ni tak dapat nak tengok..kena pergi waktu malam jugak..
sebab dia tengah tidur..^^,

 
Beruang..kehkeh..first time tengok beruang wehh..taklah comel macam teddy bear punnn..haha

 
Hahaha..muka takut wehh..takut dengan kaki gajah yang besarrrr tu..sekali dia bagi penyepak kat aku, terbang sampai Korea..kehkeh
 
Gajah..selama aku hidup, umur 21 tahun inilah baru dapat tengok kau tau tak..huhuhu

 
Dan nak balik baru siap pose kat pintu gerbang "welcome" dia..sorrylah,tak nampak masa mula-mula masuk tadi..hehehe..excited tak pasal-pasal kennnn...
 
hehehe..sebagai penutup entry kali ni..terimalah..!!

Terima kasih sudi baca ^^,
Copyright © Nonita Fabric | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in